Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Gör ett försök

Av Annika - 15 augusti 2014 08:09

Nytt försök till att blogga lite. Tänkte det kan vara skönt att skriva av sig lite. Har så mycket omkring mig nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland.
Just nu snurrar det så mycket tankar i huvudet att jag inte vet hur jag ska få stopp på det.

Efter ett tragiskt dödsfall i familjen, då min mans systerson på 17år avlidit har inget blivit som det vart innan. Jobbigt känns det för han har vart som min extra son sen jag kom in i familjen för 9år sen. Så det är väldigt jobbigt trots att vi inte sågs eller hördes av lika mycket de senaste åren, som det var när vi bodde i Falkenberg då vi alla bodde inom gångavstånd till varandra. Nu mer utspritt. Han efterlämnade inte bara sin familj utan även sin egen dotter på snart 2år.

Nu går det rykten om det ena med det andra, och jag har valt att tro det som känns i mitt hjärta är det rätta svaret.

Men detta har lett till splittring i familjen pga att vi här hemma och mina svärföräldrar och andra svägerskan tror på samma och de andra tror på något helt annat.
Men jag krusar ingen och lägger inte min energi på detta. Man har ett val vem man litar och lyssnar på.
Jag är inte den som snackar skit och försöker manipulera andra. Men det finns det andra som gör. Men carma is the bitch.!
När detta lägger sig så kommer jag inte vara den som står med öppna armar och dörr för att släppa in dem för att direkt bli trampad på som en gammal dörrmatta.
Nu är det slut på den delen, jag måste ta hand om mig själv och mina barn.
Jag ska se till att hans syskon iallafall hans helsyskon har det bra för det är de han älskade som mest.
I mitt hjärta kommer du H alltid leva vidare och jag vet att du finns runt mig. Vila i fred vackra du ??

Nu fick jag skriva av mig lite grann iallafall om det som är jobbigast just nu.

Nästa vecka börjar skolorna igen. Min äldsta pojke A börjar i 9an, L i 1an, W och L börjar på dagis :) lilla L är ett år och ska börja sin inskolning om 2v. Känns tungt i mamma hjärtat.

Nu frukost dax tsm med mina pojkar ??

 
 
Linn

Linn

15 augusti 2014 08:25

Vet hur det är att förlora någon som är så ung. Dock så vet ju vi exakt hur hans död gick till, men vet iallafall hur det är. Det kan vara skönt att skriva av sig, även fast man kanske inte får nånting tillbaka. Även fast att jag inte känner dig så tror jag att du är en stark person och att du kommer klara dig igenom alla tankar och känslor galant - och du har dina underbara barn och familj runt dig?

http://lifeisadream.bloggplatsen.se

Annika

15 augusti 2014 08:32

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 7 december 2014 08:43

länge sen sist nu jag skrev, men sen jag började jobba för en månad sen så har jag inte haft tid eller ork att skriva. Men tänkte jag kan slänga ihop lite nu medans jag har lite tid över. Sen en månad tillbaka jobbar jag i hemtjänsten med en tjänst...

Av Annika - 15 november 2014 20:25

tiden går och jag hinner inte med allt jag borde. Har fått en heltidstjänst i hemtjänsten och började i måndags. Tre brevid gångar en prov dag och en själv. Proven var om Tes och viva och fick alla rätt på båda proven ? och i fredags gjorde jag d...

Av Annika - 6 november 2014 22:28

förlåt för dålig uppdatering, började bra sen dalade det ner. Eller var det brist på ngt att skriva? Lite blandat tror jag. Det har inte hänt så mycket spännande att skriva om. Vart på utvecklingssamtal med W i L och de har bara goda saker att säga...

Av Annika - 30 oktober 2014 20:41

nu har det gått ett par dagar sen jag skrev. Jag lever och mår bra. Bara vart vårt internet som är segt nu och då har det krånglat att logga in här. Så vad har hänt? Barnen har höstlov och de klättrar på väggarna här. Vi har inte så mycket peng...

Av Annika - 24 oktober 2014 23:17

ja orken var e den? Vissa dagar mår jag rätt bra, andra mindre bra. Haft några svakor där jag hellre legat under jorden pga allt som rör sig i huvudet, orken, lusten, ångesten. Många faktorer som spelar in. Dagarna kan vara helt okej, då barnen är ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards