Alla inlägg den 3 september 2014

Av Annika - 3 september 2014 23:30

Är så fruktansvärt ointresserad av valet och är inte ett dugg intresserad av politik, men ändå sitter man och diskuterar det. Med både familj och vänner. Det står det ena med de andra. Alla har sina argument och röstar på vad man själv vill. Tur är väl det att vi får rösta på vad vi vill.
Jag har för och mot argument mot de flesta partier. Vill byta stadsminister, men inte sugen på lövren eller vad han heter. Hellre visserligen socialdemokraterna än moderaterna.
Men ändå inget av dem.
Jag kommer rösta på ett parti som har samma tankar och funderingar som jag.
Alla mina vänner och bekant kommer rösta olika, men för mig är de inte mindre värda för att de tex röstar på moderaterna som jag inte gillar, har många som kommer rösta på SD men ingen av dem är rasister eller nazister som alla direkt påstår att folk är för att de röstar på SD. Jag låter mina vänner och släkt och familj rösta på precis vad de vill. Gillar dem för vilka de är inte för vilket parti de röstar på.
Har en på FB som driver en sida som säljer kläder och smink osv till billiga priser just nu. Kan söka efter sidan utförsäljning eller clothesbyyourchoice på fb. Hon ska rösta på ett visst parti och då går folk ur sidorna och skriver elaka saker till henne och vägrar handla av henne pga vad hon ska rösta på. Hon e inte sämre människa för det. Tänk vad tråkigt det hade vart om alla röstat samma.
Löjligt att vägra handla av henne. Som om jag skulle gå fram till ngn i kassan och fråga om hon e moderat. Svarar hon ja ska jag då vägra handla av henne eller i butiken pga vad hon röstar på? Så löjligt men sant är det.

Rösta på vad ni vill och jag röstar på mitt :)
Nu ska jag sova upp tidigt imorgon ?

Av Annika - 3 september 2014 20:42

Idag har vi haft strålande solsken och 22grader varmt, helt underbart.
Idag har barnen vart på dagis/skola och lilla L har fortfarande sina upp och ner gångar. Längtan efter mamma kan bli stor mitt i allt. ??
Men han fixar fram till 14 :)

Idag har min fina vän Carro vart hos mig och vi har pratar massa skit och haft en liten go fika :)
Carro har jag känt snart 2 år ? tiden går fort. Hon och jag e så lika i sättet och mycket gemensamt så ibland e det skrämmande. Vi e båda från öst oxå ?
En go vän som alltid finns där för en och lyssnar. Hjälper och tröstar ?? En go vän ??

Den 19e blir det en tripp "hem" till Norrköping och hälsa på mamma och hoppas på hinna med min bror med familj ?? Saknar mina brorsdöttrar.

Har idag hunnit baka mini kladdkakor och mer muffins med nötcream ? bild kommer senare.

Nu missar jag typ idol för nattning av lilla L som vaknade till för en stund sen. Sen blir det ett avsnitt av Pretty little liars och sen PH ?

Så tills imorgon

Puss och kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards