Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Vart e Sverige på väg?

Av Annika - 9 september 2014 19:38

Blir lite frustrerad och förbannad. Innan jag skriver mer ska jag påpeka att jag INTE är rasist eller nazist då hade jag inte varg gift med den jag är gift med idag. Så det vill jag verkligen stå för att jag inte är ngt av dem. Men jag har ändå mina åsikter och tankar precis som alla andra.

Idag fick en kompis till mig 1000kr i böter för en T-shirts han hade på sig med texten : Jag är inte rasist! Jag hatar alla!
Polisen kom till skolan och gav han böter för trycket på tröjan. Hallå ? Ska man inte få ha på sig vad man vill nu heller????

Roligaste är att han är finne och blir påhoppad för att vara rasist pga texten på tröjan. Tycker det har gått för långt nu. Vi får inte ha vår flagga, inte sjunga nationalsången på avslutningar, vi får inte säga negerboll, inte nogger T om 88an är rasistisk. Vad är inte rasistiskt då? Snart får vi väl inte ha vita/svarta kläder på oss heller.
Varför ska vi anpassa oss i vårt eget land? Vi anpassar oss ju när vi åker till andra länder borde det inte vara samma när andra kommer hit?

Vi ska öppna våra armar och plånböcker men vad får vi inte ens ett tack. Våra äldre svälter barnen får inte nog med hjälp i skolan vrf? Jo det finns inga pengar för det går åt så mycket till den massiva invandringen. Reinfeldt vill att vi skattebetalarna ska av deras lån? Hallå ingen betalar våra förutom vi själva. Sverige är på väg att gå under, fattig Sverige nästa. Jag vill att mina skatte pengar ska gå till de äldre och våra barn. Jag vill att mina barn ska kunna få ett jobb, lägenhet osv. Men I denna framfart har de ingenstans att ta vägen utan blir kvar hemma.

Usch nu fick han ventilera av mig lite och kommer säkert få påhopp men detta är MINA tankar och åsikter. DU får tycka och tänka som du vill och jag kommer inte klandra på det.

Tack och hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 7 december 2014 08:43

länge sen sist nu jag skrev, men sen jag började jobba för en månad sen så har jag inte haft tid eller ork att skriva. Men tänkte jag kan slänga ihop lite nu medans jag har lite tid över. Sen en månad tillbaka jobbar jag i hemtjänsten med en tjänst...

Av Annika - 15 november 2014 20:25

tiden går och jag hinner inte med allt jag borde. Har fått en heltidstjänst i hemtjänsten och började i måndags. Tre brevid gångar en prov dag och en själv. Proven var om Tes och viva och fick alla rätt på båda proven ? och i fredags gjorde jag d...

Av Annika - 6 november 2014 22:28

förlåt för dålig uppdatering, började bra sen dalade det ner. Eller var det brist på ngt att skriva? Lite blandat tror jag. Det har inte hänt så mycket spännande att skriva om. Vart på utvecklingssamtal med W i L och de har bara goda saker att säga...

Av Annika - 30 oktober 2014 20:41

nu har det gått ett par dagar sen jag skrev. Jag lever och mår bra. Bara vart vårt internet som är segt nu och då har det krånglat att logga in här. Så vad har hänt? Barnen har höstlov och de klättrar på väggarna här. Vi har inte så mycket peng...

Av Annika - 24 oktober 2014 23:17

ja orken var e den? Vissa dagar mår jag rätt bra, andra mindre bra. Haft några svakor där jag hellre legat under jorden pga allt som rör sig i huvudet, orken, lusten, ångesten. Många faktorer som spelar in. Dagarna kan vara helt okej, då barnen är ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards